Jdi na obsah Jdi na menu

Bylo

2. 11. 2008

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25.10.2009 Jsme se sešli na startu 9-tého závodu při počasí v které jsme ani nedoufali a kterému se po předchozím sněžení ani nechtělo věřit. Co se závodů týká, tak své vítězné tažení nepřerušili ve třídě Classic Vláďa a ve třídě Power Ivan. Smůlu mněl Dodík Obrazekkterému odešel středový kardan ve druhé rozjížďce a zbytek závodu jel pouze s poháněnou zadní nápravou a jako bonus ještě při kolizi s Ivanem zrušil karoserii své buggy. Menší technické problémy mněl i Jardik a Ing. Kouba. Svému slovu dostál David a tak se stal dalším stálým jezdcem našeho E-Off-Road pro tento i příští ročník ve kterém ještě určitě pár nových tváří přibude. Tak tedy doufejme že poslední závod letošní sezony se příští týden podaří uskutečnit a to bez větších technických problémů.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.10.2009  Se odjel další tentokrát už 8. díl ve kterém nás čtyřmi vítězstvími ve čtyřech rozjížďkách překvapil Ivan který vyměnil svoji truggy Losi 2WD za buggy HB Cyclon 4WDObrazek což byl krok správným směrem a celý den nám ukazoval jen zadní přítlačné křídlo...Je také dobré že se přidal další jezdec  "Loupák"  který to s našimi závody myslí vážně a bude se účastnit pravidelně stejně jako David který si zatím jen přišel omrknout terén a prostředí a příští závod už pojede také.  Tak doufejme že počasí ještě chvíli vydrží takové aby se daly odjet ještě dva další závody.... Výsledky jsou na svém místě a na příštích závodech ahóóój

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20.9.2009 Jsme se sešli v zatím nejvyšším počtu na startu 7-mého dílu E-Off-Road 2009. Přípravy a celý průběh závodů tentokrát neprovázela žádná komlipkace. Snad jen jediná maličkost: všechny startující vozy se poprvé nevešly vedle sebe na startovní čáruObrazek ale to rozhodně není komplikace, ale známka toho že závody se líbí a zajímá se o ně stále více lidí kteří neváhají přijet někdy i ze vzdálenějších míst za což jim děkuji

Technické problémy tentokrát nejvíce pocítil Dan který hned po příjezdu zjistil že mu cestou na závod doslova vybouchl jeden napájecí článek ve vysílači. Smůla ho však provázela dál a tak nakonec nedokončil ani poslední dvě rozjížďky. Dodíkovi se v průběhu druhé rozjížďky objevila závada na vysílači kdy se přestal vracet volant do středové polohy a poslední jízdu musel vzdát díky záhadnému vypínání palubního rc vybavení. Ve třídě Classic se tentokrát výborně dařilo VláďoviObrazek který využil nové obutí svojí truggyny Raven k vítězství ve všech čtyřech rozjíďkách. Vzhledem k tomu že v této třídě jelo sedm startujících, tak nebyla nouze o strkance a pár bouraček, které ale byly za pomoci "nahazovačů" rychle zvládnuty a obešly se bez  poškození na modelech. podobné to bylo i v Power-u a určitě tomu pomohla i suchá a tvrdá dráha kde se po několika jízdách objevil nepříjemný vyježděný prach na kterém to klouzalo každému kdo opustil vyjetou ideální stopu.  Budeme rádi pokud se na příštím závodě sejde stejný nebo raději ještě vyšší počet startujících...                             Výsledky

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

6.9.2009  Asi v 15:00 odstartoval šestý závod seriálu E-Off-Road 2009. Start se trochu posunul protože se k nám přidalo několik dalších stejně postižených tímto koníčkem (tímto zdravím Zdeňka, Dana a Marka  ) a bylo nutné připravit jejich závodní auta tak aby bylo možné použití časomíry bez které se tyto závody nedají objektivně vyhodnotit. ObrazekDráha byla po předchozím dešti téměř ideální: ani suchá-prašná ani blátivá a tak se jezdily slušné časy na kolo a auta byla na konci závodů stejně čistá jako na startu. Tam stálo nakonec pouze devět aut místo deseti přihlášených, když se na poslední chvíli omluvil Vláďa R.  Podívat se přišlo i několik diváků. Smůla tentokrát dopadla na Zdeňka z Chlumce, kterému po druhé jízdě vypadl čep centrálního kardanu u předního diferenciálu a tak závod dokončil s pohonem pouze zadní nápravy, ale ani tak neskončil poslední. Perfektně se tentokrát povedl závod Jardikovi když byl první ve všech čtyřech jízdách ve třídě Classic kde se nakonec o druhé a třetí místo rozhodovalo mezi Vláďou a ing.Koubou.  Oba dva mněly stejný počet bodů, kol, i umístění tak nakonec rozhodl duel mezi nimi ze kterého vyšel vítězně ing.Kouba. O zpestření se tentokrát postarala řidička vozu která při první jízdě Power vjela a zastavila mezi jezdci a dráhou a znemožnila jim tak výhled na což někteří doplatili...   ,,Nováčkům" se závod líbil a už se všichni těšíme na další díl který se pojede 20.9.09.   Výsledky jsou tady 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16.8.2009 Proběhl pátý díl seriálu E-Off-Road 2009.  Počasí které konečně vypadalo tak jak se na léto sluší a patří nám ale odlákalo několik startujících na dovolenkové radovánky. Z toho důvodu se na startu sešlo poze sedm startujících. Obrazek Tvrdá a vyschlá dráha se po několika projetých kolech vyjela a ,,obrousila" z čehož vznikl prach který se nahromadil na vnějších stranách zatáček a tam zpestřil jízdu každému kdo se do něho dostal. Jezdit se tedy muselo hodně opatrně a plynule. To se nejlépe povedlo ve třídě  Classic nováčkovi našeho seriálu, ale jinak ostřílenému jezdci Petrovi alias Mravencovi s buggy Robbe. Ve třídě Power tentokrát kraloval  Vláďa Rieger se svojí truggy Losi.  Modely závodní klání přežily bez nejmenších závad a tak domů odjeli všichni s pocitem příjemně stráveného odpoledne a s příslibem účasti na příštích závodech....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.8.2009 Jsme se opět sjeli z různých končin na čtvrtý díl seriálu E-Off-Road 2009. Po dlouhé době byla trať suchá a tvrdá slunce bylo až nepříjemné a tak na rozdíl od minule kdy byla spousta bláta se tentokrát za auty prášilo. Obrazekúčast byla díky počasí lepší a tak už startovala každá třída samostatně. V první rozjížďce třídy Power se nezadařilo Dodíkovi a hned ve třetím kole z jeho buggyny vypadla nezajištěná baterie.  Tím začal sled technických závad které postihly ještě Jardika a Hlavně Vláďu Riegra kterému díky špatně umístěnému čipu ve třech rozjížďkách občas nebylo načteno projeté kolo což vedlo k tomu že se celkové pořadí trochu zamíchalo. Důležité ale je že se odpledne až na tyhle "detaily" vydařilo a do příště se všechno dá do pořádku a sejdeme se a odstartujeme poslední závod letošních prázdnin.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19.7.2009 Jsem se po celotýdenních deštích nakonec rozhodl třetí díl přeci jenom neodvolat a uspořádat. K rozhodnutí jsem došel po důkladné kontrole předpovědí počasí a ty slibovaly nedělní odpoledne bez deště. Když navíc nepršelo už od sobotního večera tak jsem byl vyjíměčně za optimistu. Ale chyba!  Dopoledne při přípravě dráhy  bylo teplo a slunce až nepříjemné. Ještě když se začali sjíždět první startující tak  to vypadalo na další skvělý závodní den a říkal jsem si že to bude podobné jako při druhém závodě 5.7.09 kdy ještě v sobotu dost pršelo ale neděle vydržela bez jediné kapky deště. Na poslední chvíli ještě dorazil jeden opozdilec který po zaregistrování a motnáži čipu do modelu zjistil že má technickou závadu a nejsou mu načítány časy ale už nebyl čas zjistit kde je chyba a tak bohužel nemohl odstartovat. ObrazekNic však nebránilo tomu aby si alespoň zajezdil mimo závod.(první foto)  Těsně před startem první rozjížďky se přihnal přívalový déšť který trval asi půl hodiny a trať začala připomínat spíš koryto pro jízdu na divoké řece než RC  Off-Road dráhu. To přesvědčilo Ivana a Vláďu R. aby tento závod odpískaly a odjely. Ostatní vydrželi a než voda odtekla a trať oschla tak se dívali na letovou ukázku Tomáše a jeho vrtulníkuT-REX 450 a měli alespoň čas si mezi sebou "pokecat" o našem krásném hobby.  Hned jak z tratě zmizela poslední voda  z kaluží, tak proběhl krátký trénink a hned následoval start první rozjížďky. Ale jakoby deště bylo pořád málo tak hned po startu se situace opakovala i když už né s takovým množstvím vody. Ale to už nikoho z nás neodradilo a dojeli jsme všichni. Další jízdy už byly bez deště ale o to víc bylo bláta, ale to už k těmto závodům patří.  Je škoda že nás nakonec jelo o pět méně než bylo původně plánováno ale technika nevydržela tvrdý trénink a přípravu některých přihlášených před závodem (žé Jirko a Vašku ml. (:-)) . ObrazekZ toho důvodu jsme se dohodli že obě skupiny pojedou spolu, ale počítat se bude každá samostatně. Věřím že se do příště podaří všechno dát do pořádku a sejdeme se ve větším počtu a za lepších - né tak mokrých podmínek jako tentokrát.  Jak je z obrázku vidět na startu nebyl žádný monster ani truggy a všechny souboje kterých bylo spousta se odehrávaly pouze mezi buggynami. Jsem rád že i přes množství vody a hlavně bláta nikdo během závodů neměl jakoukoliv závadu na svém stroji. I přes nepřízeň počasí opět přišli i diváci kteří obdivovali naše jízdy a souboje na náročné a těžké trati. Za sebe mohu říct že to byl zatím nejlepší závod ze tří odjetých a určitě si na něj každý zůčastněný vzpomene i po delší době.  Při závodu vznilo i pěkné video které bude možno při příštím závodě každému nahrát na donesenou Flash-ku nebo pam. kartu (cca 170MB)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

14.6.2009 Se konečně po odkladu z důvodu špatného počasí povedlo odstartovat první díl seriálu který je vypsán pro modely buggy, truggy, monster  1:10 poháněné elektromotorem a rozdělen podle použitého motoru do dvou tříd.  Třída Classic: zde je povolen standartní motor typu 540 s min. 20-ti závity který je nerozebiratelný a má pevné uhlíky. Třída Power používá AC i DC motory bez omezení. Podle předpokladu nestartovali všichni kdo předběžně přislíbili účast, ale i tak bylo na startu celkem 8modelů rozdělených na půl do obou tříd. Obrazek Ve třídě Power to byly tři Himota ( buggy, truggy, monster) a jedna truggy Team Losi. Třída Classic byla zastoupena čtyřmi buggy Himoto/Rely. Počasí tentokrát konečně nezklamalo a trať byla suchá, dobře připravená. Kdo zná naši RC dráhu tak ví že nejrychlejší časy na kolo se dají zajet když dráha už není rozbahněná, ale ještě není ani vyschlá. Prach a suchá hlína která se po několika projetých kolech na trati usadí není to pravé, ale k těmto závodům to zkrátka patří stejně jako třeba bláto a tak stejná dráha je pokaždé jiná....   Podle reakcí startujících se závody vydařily a všichni slíbili že na další - druhý díl přijedou zase, což třeba v případě Ivana a Roberta z České Lípy kteří to mají nejdál určitě potěší. Co mně celkem překvapilo byl počet diváků kteří se přijeli podívat a někteří z nich určitě přijedou příště už v roli startujících a věřím že se startovní pole bude v průběhu seriálu rozrůstat.   Výsledky zde     Fotky (bohužel ve zhoršené kvalitě) zde     Tak si do kalendáře nezapomeňte označit datum 5.7.09 kdy se jede další závod a přidejte se k nám.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skoro každou neděli jsme jezdily na Off-road trati Dodíkov s elektro 1:10 (Himoto buggy) a nitro 1:8 (Savage X)     Foto z akcí nakdete  zde  a v rubrice  "modely členů "

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12.4.2009  Jsme odjely pátý a na nějaký čas poslední díl seriálu Slaná parketa   který bude pokračovat zase až počasí nedovolí používat Off-Road dráhu.  Na startu bylo tentokrát pět vozů: Citroen Xsara , 2x Mazda 6 , Lancia Delta , a Toyota Supra.  Protože jsme jezdily všichni v jedné skupině, tak jsme stihly odjet pět jízd a z toho tu poslední pro zpestření v opačném směru.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.4. 2009  Bylo v plánu dodělat na trati to co jsme posledně nestihly. Bohužel kromě Dodíka dorazil jen Vláďa a Petr. Počasí tentokrát vyšlo na jedničku a tak se nám dobře pracovalo, ale stejně jsme nestihly všechno co bylo třeba. Po práci si ještě Petr a Dodík stihli krásně zajezdit a poskákat se Savíky a potvrdilo se že trať je pro měřítka 1:8 při menším počtu startujích bezpečná a  vyhovující.  Vláďa se ujal role fotografa a tak přibylo i pár hezkých fotek např. ZDE

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22.3.2009 Jsme uspořádali první letošní setkání na naší Off-Road dráze "Dodíkov" které bylo pracovní a jeho hlavní účel bylo prodloužení a rozšíření stávající tratě tak aby byla použitelná i pro větší měřítka. ObrazekPo několika pěkných dnech se k nám počasí zachovalo podle zákonu schválnosti. Dopoledne zataženo a v momentě kdy jsme se začali scházet začalo mrholit což se zmněnilo v déšť a tak jsme práce asi po dvou hodinách ukončily. I přesto jsme stihly odstranit několik stromů včetně pařezů které stály v cestě naší RC dráze. Příště nás čeká doladit povrch trati a vytvořit mantinely a značení. V plánu je také kryté stanoviště které ochrání nás i naší techniku před deštěm nebo ostrým letním sluncem a odkud bude i dobrý výhlet na celou trať.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15.3.2009 Nastal den Dé kdy se na závodech pořádaných RORTem porvé počítalo pořadí jezdců na profesionální úrovni za pomoci časomíry Robitronic RobiLap a obslužného programu RCM Beginners který navíc díky panu Jiřímu Nováčkovi z rc klubu Spartak Čelakovice máme komplet v češtině. Ještě jednou Jirko díky za překlad...Obrazek Myslím že od dnešního dne se díky tomuto modernímu způsobu počítání výsledků náš RORT dostává o třídu výš...

Na startovní čáře bylo tentokrát pouze pět vozů: Toyota Supra,  Lancia Delta HF,  2x Mazda 6,  a Ford Escort    Po malém zpoždění a rozestavění tratě následovalo zadání kódů a jmen k jednotlivým  čipům které má každý jezdec umístěný ve svém voze.  Tento čip pak při průjezdu hradlem zaznamenají přijímače které na něm jsou umístěny a tento údaj se zpracuje a přehledně zobrazí i se spoustou dalších užitečných informací na osobním počítači. Tak je jasné kdo ujel kolik kol, a za jak dlouho, čas každého odjetého kola, nejlepší čas kola jezdce v závodě, průměrný čas kol, pořadí, uplynulý a zbývající čas závodu, a ještě několik dalších statistických informací.  Závod samotný byl naplánovaný na čtyři rozjížďky, ale nakonec jsme časem byli nuceni ho omezit pouze na tři, a znich se pak vypočítalo konečné pořadí. Smolařem závodu byli opět Dodík kterému vypadlo táhlo řízení v druhé rozjížďce a Petr který ve třetí rozjížďce po výměně baterií zapomněl zapojit napájecí kabel čipu do přijímače a tím pádem skončili v daných rozjíďkách poslední. Vláďovi se rozpojil napájecí konektor a ztratil tak jedno kolo ve třetím závodě.  Výsledky po čtvrtém závodě jsou na svém místě.  Celkové hodnocení nového způsobu závodů bylo určitě pozitivní a je i jednoduší a hlavně naprosto věcné a spolehlivé.  Po doladění několika málo detailů (především upevnění hradla na parketové podlaze) to budou ,, závody na úrovni "   Pro případné hosty a nové jezdce bude možné zapůjčení čipu, tak neváhejte a přidejte se.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.3.2009 se jel další, tentokrát třetí díl  seriálu Slaná parketa  Obrazekna kterém se sešlo sedm startujících s modely vozů : 2x Mazda 6 , 1x Ford Ecscord , 1x Toyota Supra , 1x Citroen Xara WRC , 1x Lancia Delta HF, a 1x Škoda Octavia

Smůla provázela Petra který mněl problémy s regulátorem, a Dodíka kterému při finálovém závodu "odešel" akumulátor a musel odstoupit dvě kola před cílem z druhé pozice. Skoro každý alespoň jednou během odpoledne "zul gumu".  Povrch tratě byl tentokrát však o poznání lepší než minule. Nám nezbývá než dát na příšte všechno do pořádku, a těšit se na další pokračování, kdy už se všem doufejme smůla vyhne.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15.2.2009  se uskutečnil další - druhý díl seriálu Slaná parketa    Závod jelo tentokrát šest vozů 1x Tamia TA-05,  1x HPI RS 4 PRO,  1x Tamiya TT-01,  2x Strada TC,  1x Ansman ARE1.   Po odjetí zpanilé jízdy (pro ověření případného rušení) při které bylo snad více strkanců než v závodě samotném jsme kromě časovky stihly tentokrát ještě tři rozjížďky a samozřejmě finále. Parketová podlaha tentokrát klouzala více než je obvyklé, protože se po akci která se konala den předem ještě nestihla setřít a byla vice zaprášená než by bylo příjemné.  Jelikož se naše závody dostávají do povědomí hostů přilehlé restaurace U Harryho, tak není nouze o publikum a tím pádem ani o "počítače kol"   Výledky jsou na svém místě, ale fotky tentokrát žádné nejsou díky vybitým bateriím ve foťáku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 1.2.2009 jsme odjely 1. díl seriálu Slaná parketa   Závodu se zůčastnilo celkem devět startujících a naše nové soutěžní pravidla prošly bez toho že by nastala situace která by v nich nebyla řešena. Malý nedostatek způsobil jen nedostatek počítajících při finálové jízdě kterou jelo šest jezdců a nás bylo jen devět a tudíž tři počítající chyběly. To se však rychle vyřešilo ochotnými dobrovolníky z publika a i finálový závod se dojel podle pravidel. Pak ještě následovaly volné jízdy a úklid tratě. O malé ale příjemné překvapení se na závěr našeho setkání postarala Restaurace u Harryho která dodala malé ceny pro první tři jezdce.   Výsledky závodu najdete v sekci Slaná parketa

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.1.09 se odehrála jedna z prvních akcí která nemá nic společného s teréními RC auty. Vzhledem k několika okolnostem, zejména tomu že jezdit venku v mraze je nepříjemné jak pro jezdce, tak pro jejich stroje kde je vyší riziko poškození některých dílů které při nízkých teplotách křehnou a také tomu že téměř každý z nás nějaký ten cestovní model 1:10 má vznikla myšlenka s názvem Slaná parketa   Jde o akci kdy jezdíme v sále kulturního domu ve Slané u Semil na parketovém povrchu jak je už z názvu jasné.  Zatím se nekonaly žádné závody a jednalo se jen o volné ježdění a všeobecnou pohodu kdy se vše teprve vymýšlí a plánuje. Sešlo se nás celkem osm a snad byli všichni spokojeni. Tato akce se bude pravidelně opakovat. 

1x HPI ObrazekE10

2xTamiya tt-01

1x Tamiya TA-05

1x Tamiya Tl-02

1x Ansmann ARE-1

1x Nanda 1:18

1x LEO 1:20

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28.12.08  v neděli bylo opravdu poslední společné ježdění v tomto roce. Trať byla suchá a umrzlá, ale přesto nám to všem dost klouzalo, a tak bylo k vidění spousta efektních průjezdů zatáček ve stylu dveřmi napřed, a ani pěkné skoky Enigmy a Savíka nikoho nezklamaly. Teplota při prvních jízdách byla na slunci hodně přes dest °C a při poslední jízdě mínus šest °C. Akce se vydařila a snad všichni kdo se účastnili byli spokojeni. Také s námi dnes poprvé oficiálně jezdil nový člen RORTu - Dodík jr.Obrazek

1x Savage X ss

1x Enigma XTR

1x Tamyia TT-01

3x Himoto buggy

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21.12.08  v neděli bylo asi poslední společné poježdění v tomto roce. Počasí bylo chladné asi 3°C ale trať díky silnému větru byla téměř ideální tak že žádné blátíčko se tentokrát nekonalo.

2x Savage X ss

1x Enigma XR

1x Tamiya TT-01

1xHimoto buggy

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.11.08 jsme se opět sešli tentokrát v zastoupení :

4x Himoto buggy ZmotozObrazek

1x TT-01 Rallye

1x AX-10 Scorpion

2x SavageX SS

1x FG BAJA

1x BAJA 5B

Nad hlavou nám létala Tomášova elektro Belanca s lyžinovým podvozkem.

Teplota byla těsně nad nulou a dráha byla rozbahněná se zbytky sněhu a po několika odjetých kolech všechny modely  vypadaly tak jak se na buggy sluší a patří,  ale my přeci  čistíme rádi....Hlavní účel setkání bylo odjetí dalšího RORT Himoto Cup.  Zajímavý moment nastal v průběhu třetí jízdy, kdy se na trať během závodu přiřítily dva Savage a došlo k čelnímu střetu s buggy Himoto, ale i přes poškození karoserie a držáku předních tlumičů se podařilo Dodíkovi dojet na druhém místě. Nechyběly tradiční volné jízdy všeho co bylo přítomno a při kterých byla pokřtěna Zdeňkova BAJA 5B kotoulem přes ,,boudu" ovšem né jeho chybou, ale chybou  jezdce kterému byla půjčena a který se nechal unést jejím výkonem až za hranici možností svých i možností BAJI. Také jsme prodiskutovali plány a změny na příští rok, kdy chystáme vylepšení naši RC dráhy a předpokládáme i další nové členy. Pokud nám to počasí dovolí, rádi bychom  uspořádaly letos ještě alespoň jedno setkání a na konci roku posezení  v příjemném restauračním zařízení kde probereme všechno co se týká našich eRCéček.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1.11.08 proběhlo společné setkání  na trati  "Dodíkov" a bylo pojato jako seriál RORT Himoto Cup a volné ježdění všech kategorií podle chuti.  Počasí vyšlo lépe než by se podle datumu v kalendáři dalo čekat a jen trať byla po předchozích deštích rozmočená. Opět vyhrál každý kdo se zůčastnil.

 Obrazek

 A krátké video z volného ježdění. 

 

Náhledy fotografií ze složky RORT Himoto Cup