Jdi na obsah Jdi na menu

Pravidla E-Off-Road 1:10

logo-off.jpg

Soutěžní pravidla

  1. Před řazením na start každý projede měřícím hradlem aby ověřil funkčnost svého čipu. Pokud tak neučiní a v závodě se mu nebudou načítat kola, tak má počet kol 0
  2. Podle výsledků dosažených v předešlém závodě se jezdci rozdělí na startovní pozice. Noví jezdci kteří nemají odjetý žádný závod se řadí na poslední startovní pozice abecedně.
  3. Jezdci startují v intervalu 1 až 2 sekundy.
  4. Max počet jezdců v jedné skupině je devět. (omezeno propustností tratě)  V případě lichého počtu jezdců se tento přidá do druhé skupiny. Minimální počet startujících v kategorii jsou čtyři. Při menším počtu je možné sloučení s jinou kategorií.
  5. Každá skupina jede rozjížďky na určený počet minut (obvykle 5) Skupiny se střídají. Počet rozjížděk se upraví podle aktuálních potřeb a možností (obvykle 6)
  6. V případě že se pojedou více než tři rozjížďky se nejhorší výsledek škrtá.  
  7. Po odjetí těchto jízd se sečtou najetá kola a jejich součet určí konečné pořadí jezdců.
  8. Pro vyhodnocení je rozhodující počet ujetých kol v daném časovém limitu , a v případě shody pak lepší dojezdový čas. 
  9. Systém bodování je následující: 1-místo 1bod, 2-místo 2b., 3-místo 3b., atd. Body jsou brané jako trestné a nižší  počet bodů vyhrává.  .
  10. V případě neúčasti na závodě se přidělí stejný počet bodů jako má poslední jezdec + 1bod.
  11. Pokud nastoupí nový jezdec během seriálu, bude mu připsáno stejné bodové hodnocení jako při neúčasti v závodě (viz bod13).
  12. Z celého seriálu závodů se jeden nejhoší výsledek škrtá ( třeba i neodjetého závodu )  Do konečného hodnocení je zařazen každý kdo odjede min. půlku seriálu.
  13. V případě opakovaného vyjíždění mimo trať, nebo jejího zkracování, úmyslného najíždění do soupeřů a nesportovního chování se odečte jedno kolo v aktuální rozjížďce jako penalizace.
  14. Pokud si jezdec který odjel svoji rozjížďku nebude plnit povinnost nasazovat následující skupině bude mu rovněž odečteno jedno kolo z poslední rozjížďky. (Neplatí pokud se jezdec předem omluví např. z důvodu opravy, nebo zdravotních důvodů)
  15. Časový harmonogram závodu je orientační a přizpůsobí se aktuálním potřebám a možnostem. .
  16. I tady platí že férovost a ohleduplnost je základním předpokladem klidného průběhu závodů a celého setkání a nejlepším způsobem pro udržení dobré pohody všech.   

Technické předpisy závodů pro modely Rc Off-Road aut v měřítku 1:10 elektro a soutěžní pravidla

 

Třída Classic:

Typ auta:  Buggy s pohonem všech kol, měřítko 1:10

Pohon:  Stejnosměrný, standartní s pevným časováním bez výměnných uhlíků, min.20závitů. (např. dodávaný v setu RTR, Mig 500TR, Carson 20z, Saturn 20....) Nebo střídavý Robitronic Platinum 17.5T    Regulace v režimu ZERO BOOST (prokazovací povinnost na straně jezdce). Max. napětí 7,4V. Pokud nebude možno prokázat že motor nebo regulace odpovídá těmto požadavkům, tak bude model přeřazen do třídy Power.   

Ve třídě Classic má šanci na dobré umístění i ten kdo má "krabicový model RTR a pouze dokoupí další accu.  Zde to opravdu není o drahé technice! 

 

Třída Power: 

Typ auta:  Buggy s pohonem všech kol, měřítko 1:10    

Pohon: Stejnosměrný nebo střídavý max. 7,4V bez dalšího omezení  

 

Třída 2 WD:

Typ auta: Buggy nebo truggy, s pohonem zadní nápravy, měřítko 1:10 , šíře max. 330mm.

Pohon: Stejnosměrný nebo střídavý max. 7,4V bez dalšího omezení    

 

Třída SHORT (seriálové závody)

Typ auta: Short Course truck, LRP S 10 Twister (pro závodníky za speciální cenu)

Pohon: LRP K7 13,5T (pro závodníky za speciální cenu) Regulace libovolná v režimu ZERO BOOST (prokazovací povinnost na straně jezdce) použité napětí max. 7,4V

Tyto závody jsou zajímavé tím že všichni mají stejné auto se stejným pohonem, a tím zajištěny rovné podmínky. (Podrobnosti o těchto závodech viz menu - Short course)

 Třída SHORT (jednotlivé závody)

Typ auta: Short Course truck, měřítko 1:10

Pohon: Stejnosměrný nebo střídavý max 7,4V bez dalšího omezení

 Tyto auta jedou společně se seriálovými a jsou i společně hodnoceny. Pouze se jejich výsledky nebudou započítávat do celkového pořadí seriálu.

 

Měřící zařízení: Robitronic Lap counter   (infra)  Čip je možno zakoupit nebo půjčit na závodech (doporučujme předem ověřit, počet je omezený) napájení je z výstupu přijímače a v karoserii je nutný otvor 6-8mm pokud možno kolmo vzhůru na místě které není vystaveno nárazu v případě srážky nebo převrácení. Čip musí být umístěn pod tímto otvorem!

 Jakákoliv obchodní činnost na závodech pořádaných "RORT" je možná pouze po předchozí dohodě!

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky 1.závod 24.4.2011