Jdi na obsah Jdi na menu

Short course

Tady bych rád představil novou kategorii na Semilských závodech a pravidla kterým bude podřízena a pro představu jak to vypadá na skutečných závodech klikněte na následující obrázek a možná budete překvapeni jak se skutečné auta a závodní tratě podobají těm našim zmenšeným:

b_7.jpg

 Nejdřív musím předeslat že mi jde o to aby tato kategorie závodů byla co nejvíce atraktivní (a to Shortky určitě jsou) a nenáročná na drahé vybavení. Dvojkolky jsou obecně méně náročné na údržbu a servis a mají lacinější provoz. Tím bych rád přilákal i další nové jezdce. Shortky jsou díky delšímu rozvoru své velikosti a váze na trati klidnější a „čitelnější“ oproti buggy což bude jistě vyhovovat všem pro koho jsou buggy moc divoké. Někoho ovlivní i to že se jedná o jedinou rychlou Off-Road kategorii kde auta vypadají jako auta...

Technická pravidla závodů kategorie Short: Do závodu mohou nastoupit auta typu SC 1:10 elektro s max. napájecím napětím 7,4V (2čl.Li-Po) Tyto auta pouze nebudou započítána do celkového pořadí seriálu – pojedou jednotlivé závody.

Jak zajistit aby kategorie Short byla dostupná a atraktivní: Sjednotíme typ auta a motoru a to vše nabídneme za velice příznivou cenu. Tím dosáhneme vyrovnaných podmínek pro všechny kteří se budou chtít účastnit tohoto seriálu i bez toho že by museli kupovat špičkové a pochopitelně drahé vybavení (cena auta bude třetinová oproti například ASSO nebo Losi které patří ke špičce) Navíc nebudete muset mít v rezervě náhradní díly pro případ těžké havárie, budou k prodeji přímo na závodech což bude další úspora.

Technická pravidla pro seriálové jezdce kategorie Short: Do seriálu závodů mohou nastoupit auta LRP Twister SC 1:10 elektro s max. napájecím napětím 7,4V (2čl.Li-Po) a poháněny motorem LRP K-7 13,5T. Pneu budou pro začátek sezony předepsány originální. Až podle toho jak se osvědčí to tak zůstane, nebo se shodneme na jiných (asi Pro -Line Caliber) a nebo se pneu omezovat vůbec nebudou. Regulace libovolná (v režimu ZERO)

Stručně zde napíšu výhody auta LRP Twister SC :

Nízká pořizovací cena 2990,- je za Shortu velice slušné, navíc pro jezdce seriálu bude výrazná sleva!

Komplet osazeno kuličkovými ložisky (metrické)

Výborně fungující tlumiče

Planetový tvrzený diferenciál

Kola převodovky jsou také kovová tvrzená

ServoSaver na sloupku a né na servu

Přední i zadní kola mají standartní 12mm unašeče

Prokluzová lehce nastavitelná spojka

Nárazník protažený až před karoserii (některé Shortky ho mají v karoserii)

Dostupné náhradní díly přímo na závodech (tím nemusíte utrácet svoje peníze za nákup něčeho co třeba nikdy nepoužijete)

Vypadá pěkně (:-))

Mnou viděné nevýhody:

Jedna povrchová úprava karoserie – Nutnost dodatečného rozlišení

Pevné spojovačky – Řešitelné tuningem, nebo lehce zhotovitelné ze závitové tyče M3

Potřeba dodatečného zakrytí podvozku – To platí pro všechny SC obecně.

Jedná se o celkem nové auto se kterým zatím není moc zkušeností. Ale zatím jsem žádnou viditelnou slabinu neobjevil


 

Motor LRP K-7 13,5T:

Motor K-7 je senzorového typu což umožní plynulejší ovládání otáček a brzdy

Výkon motoru 230W bude dostatečný a zároveň zachová příjemnou ovladatelnost auta

Průměr hřídele 5mm s osazením pro standartní pastorek 3,17mm - nehrozí ohnutí hřídele

Ložiska mají průměr 5mm – delší životnost

Uzavřený hliníkový plášť - vhodné pro použití v terénu, do motoru se nedostane tolik nečistot

Vysoká účinnost 93%

Zpracování pláště je čisté a nejedná se o plechový výlisek jak je tomu zvykem u laciných motorů

Vynikající poměr cena/kvalita/výkon a navíc pro jezdce seriálu bude speciální cena!

 

Odkaz na výrobce, dole si stáhněte manual tak se dozvíte nejvíc... 

Odkaz na článek o testování auta ve vezi RTR

Sem budu postupně psát svoje dojmy a postřehy z auta LRP TWISTER SC...

31.10.2013 - První dojem po otevření krabice je: Týý jóó , auto je opravdu veliký a karoserie pěkně  provedená, zkrátka to na mě udělalo dobrý první dojem. Oproti buggy 1:10 je to rozdíl. Pružiny byly volné a budou se muset podložit (nastavovací podložky jsou přibalené) Po zkušenosti s S-10 Blastem jsem hned zkusil vzít za unašeče poloos které vedou z diffu a ani se nehnuly - je znát že oba unašeče jsou v diffu propojené jehlou. Další příjemné zjištění je to že u auta je krom pák serv na různé tisícihrany, pístků do tlumičů, a dalších serepetiček i ocelový pastorek motoru0.48/17zubů. Uvidíme jak si bude rozumět s 13,5T motorem. Zatím tam dám svoji 8,5T, ale stejně se mi nebude chtít takový pěkný a čistý auto vypustit ven do toho bordelu co je teď na dráze(:-))  Dalším postřeh jsou převody, jsou docela slyšet, ale to je tím že jsou v základu kovové (pro buggy a truggy Twister je to tuningový díl). Určitě se někdy mrknu dovnitř převdovky ať si udělám obrázek o této důležité součásti. Špatný zjištění je že házej kola, nejspíš tím jak byly delší dobu v krabici, ale počítám že se to časem srovná.  Pokračování příště...

6.11.2013 - Jízdí zkoušky definitovně padly, na dráze je to spíš na loď než auto... Ale alespoň další postřeh. Auto se líbí, alespoň podle reakcí zákazníků. Mněl jsem rozdělané tlumiče a dolil jsem pár kapek oleje které tam z tovární montáže chyběly. Tlumiče byly suché i mezi "O" kroužky bez známky mastnoty, tak je předpoklad že snad nepotečou ani do budoucna. Jsou sice plastové i včetně spodních a horních šroubovacích víček, ale jejih závity jsou docela dlouhé, tak vyskakovat jako u Cybera nebo Ansmanna nebudou. Jejich chod je po tom co jsem promázl pístnice krásně plynulý a celkově chodí moc pěkně a zaslouží pochvalu. Zdvih kol je hodně velký jak se na SC sluší a patří. Možná nebude od věci dát do předních trochu řidší olej nebo raději průtokovější písky, ale to se ukáže až při jízdě.... Další pozitivum je hlavní kolo převodovky uložené na stavitelné spojce. "SPUR" vůbec nehází jak osově, tak do boku. To je zatím nejlepší výsledek u všech dvojkolek kde je to řešeno podoně. Příjemná vychytávka je víčko na krytu převodů které se jen odklopí po povolení jednoho šroubku. Při seřizování spojky  tak nemůže nic spadnout a ztratit se, protože všechno drží na svém místě. Co se mi naopak nelíbí je to že jsou použity tejné prvky zavěšení kol jako u buggy kde jsou kola a tím i namáhání závěsu o dost menší. Bohužel je to takto řešené u všech SC bez ohledu na značku. Místa na větší domečky a "C"-čka je přitom v disku spousta, ale to by komplikovalo výrobu (:-(( takhle je použit stejný díl pro buggy, truggy, i SC.

9.11.2013 - Tak jsem kuchnul převodovku, a jsem příjemně překvapen. Všechna kola jsou cca cenťák široká a hlavně z tvrdého matroše, ocelová jehla do nich neudělala vryp. Bál jsem se toho že to bude nějaká zinková slitina což se naštěstí nepotvrdilo. Diferák to samé. Akorát se mi zdá že celá převodovka je dost hlučná a chodí trochu ztuha, ale to se časem učitě zlepší až se zuby vyleští a uvolní přebytečné mazivo... Demontáž i sestavení bylo bez problému.