Jdi na obsah Jdi na menu

Představení LRP S10 Twister SC

15. 11. 2013

 

 

4--lrp.jpg

Stručně zde napíšu popis a výhody auta LRP Twister SC

 

Nechci vytvářet dojem že je to nejlepší SC auto, jistě bude rozdíl mezi tímto a např. PRO-2  od Pro-Line nebo podobnými. Ale poměr cena kvalita je zde velice výhodný...

  • Pořizovací cena pod tři tisíce je za Shortu velice slušná, navíc pro jezdce seriálu bude výrazná sleva!
  • Komplet osazeno kuličkovými ložisky (metrické)
  • Výborně fungující tlumiče
  • Planetový tvrzený diferenciál
  • Kola převodovky jsou také kovová tvrzená
  • ServoSaver na sloupku a né na servu
  • Přední i zadní kola mají standartní 12mm unašeče
  • Prokluzová lehce nastavitelná spojka
  • Nárazník protažený až před karoserii (některé Shortky ho mají v karoserii)
  • Dostupné náhradní díly přímo na závodech (tím nemusíte utrácet svoje peníze za nákup něčeho co třeba nikdy nepoužijete)
  • Vypadá pěkně (:-))
  • Délka: 530 mm
  • Šířka: 297 mm
  • Výška: cca 197
  • Rozvor: cca 334
  • Průměr pneu: 115
  • Šířka pneu: 45
  • Pohon zadní nápravy

Mnou viděné nevýhody:

  • Jedna povrchová úprava karoserie – Nutnost dodatečného rozlišení (např. samolepicí folií)
  • Pevné spojovačky – Řešitelné tuningem, nebo lehce zhotovitelné ze závitové tyče M3
  • Potřeba dodatečného zakrytí podvozku – To platí pro všechny SC obecně. (pokusím se zajistit kryty z polykarbonátu - lexanu)
  • Jedná se o celkem nové auto se kterým zatím není moc zkušeností. Ale na první pohled jsem žádnou viditelnou slabinu neobjevil 

Motor LRP K-7 13,5T:

  • Motor K-7 je senzorového typu což umožní plynulejší ovládání otáček a brzdy
  • Výkon motoru 230W bude dostatečný a zároveň zachová příjemnou ovladatelnost auta
  • Průměr hřídele 5mm s osazením pro standartní pastorek 3,17mm - nehrozí ohnutí hřídele
  • Ložiska mají průměr 5mm – delší životnost
  • Uzavřený hliníkový plášť - vhodné pro použití v terénu, do motoru se nedostane tolik nečistot
  • Vysoká účinnost 93%
  • Zpracování pláště je čisté a nejedná se o plechový výlisek jak je tomu zvykem u laciných motorů
  • Vynikající poměr cena/kvalita/výkon a navíc pro jezdce seriálu bude speciální cena! 
  • Na motor jsou z výroby naletovány kabely, to je fajn, ale jsou ukončeny běžným "motorovým konektorem, asi bude dobré propojit s réglem napevno, nebo vyměnit konektory za G 3,5

Pár užitečných odkazů:

Sem budu postupně psát svoje dojmy a postřehy z auta LRP TWISTER SC. Možná přibudou i nějaké typy a návody na vylepšení.

  1. 31.10.2013 - První dojem po otevření krabice je: Týý jóó , auto je opravdu veliký a karoserie pěkně  provedená, zkrátka to na mě udělalo dobrý první dojem. Oproti buggy 1:10 je to rozdíl. Pružiny byly volné a budou se muset podložit (nastavovací podložky jsou přibalené) Po zkušenosti s S-10 Blastem jsem hned zkusil vzít za unašeče poloos které vedou z diffu a ani se nehnuly - je znát že oba unašeče jsou v diffu propojené jehlou. Další příjemné zjištění je to že u auta je krom pák serv na různé tisícihrany, pístků do tlumičů, a dalších serepetiček i ocelový pastorek motoru0.48/17zubů. Uvidíme jak si bude rozumět s 13,5T motorem. Zatím tam dám svoji 8,5T, ale stejně se mi nebude chtít takový pěkný a čistý auto vypustit ven do toho bordelu co je teď na dráze(:-))  Dalším postřeh jsou převody, jsou docela slyšet, ale to je tím že jsou v základu kovové (pro buggy a truggy Twister je to tuningový díl). Určitě se někdy mrknu dovnitř převdovky ať si udělám obrázek o této důležité součásti. Špatný zjištění je že házej kola, nejspíš tím jak byly delší dobu v krabici, ale počítám že se to časem srovná.  Pokračování příště...
  2. 6.11.2013 - Jízdí zkoušky definitovně padly, na dráze je to spíš na loď než auto... Ale alespoň další postřeh. Auto se líbí, alespoň podle reakcí zákazníků. Mněl jsem rozdělané tlumiče a dolil jsem pár kapek oleje které tam z tovární montáže chyběly. Tlumiče byly suché i mezi "O" kroužky bez známky mastnoty, tak je předpoklad že snad nepotečou ani do budoucna. Jsou sice plastové i včetně spodních a horních šroubovacích víček, ale jejih závity jsou docela dlouhé, tak vyskakovat jako u Cybera nebo Ansmanna nebudou. Jejich chod je po tom co jsem promázl pístnice krásně plynulý a celkově chodí moc pěkně a zaslouží pochvalu. Zdvih kol je hodně velký jak se na SC sluší a patří. Možná nebude od věci dát do předních trochu řidší olej nebo raději průtokovější písky, ale to se ukáže až při jízdě.... Další pozitivum je hlavní kolo převodovky uložené na stavitelné spojce. "SPUR" vůbec nehází jak osově, tak do boku. To je zatím nejlepší výsledek u všech dvojkolek kde je to řešeno podoně. Příjemná vychytávka je víčko na krytu převodů které se jen odklopí po povolení jednoho šroubku. Při seřizování spojky  tak nemůže nic spadnout a ztratit se, protože všechno drží na svém místě. Co se mi naopak nelíbí je to že jsou použity tejné prvky zavěšení kol jako u buggy kde jsou kola a tím i namáhání závěsu o dost menší. Bohužel je to takto řešené u všech SC bez ohledu na značku. Místa na větší domečky a "C"-čka je přitom v disku spousta, ale to by komplikovalo výrobu (:-(( takhle je použit stejný díl pro buggy, truggy, i SC.
  3. 9.11.2013 - Tak jsem kuchnul převodovku, a jsem příjemně překvapen. Všechna kola jsou cca cenťák široká a hlavně z tvrdého matroše, ocelová jehla do nich neudělala vryp. Bál jsem se toho že to bude nějaká zinková slitina což se naštěstí nepotvrdilo. Diferák to samé. Akorát se mi zdá že celá převodovka je dost hlučná a chodí trochu ztuha, ale to se časem učitě zlepší až se zuby vyleští a uvolní přebytečné mazivo... Demontáž i sestavení bylo bez problému.
  4. 24.11.2013 - Trošku jsem si "zamodelařil" a udělal vzpěru mezi přední a zadní parohy. V budoucnu s ní počítám i pro uchycení krytu z lexanu na který snad o dlouhých zimních večerech taky dojde...
  5. 20.12.2013 -  Moje první zkušenost s pohonem v autě mně docela překvapila. Shortka s motorem K7 13,5T a originálním pastorkem, réglem Spin Pro a accu Lipo 5200/40C HC zvládá při rozjezdu na koberci auto postavit na zadní kola. Zjistil jsem to při zkoušce na prodejně. Ještě jsem zvědav jaká bude maximálka na rovince, tak velkou místnost s kobercem nemám (:-))  Pokud bude dostačující, tak by byla zase úspora pár kaček za pastorek když by zůstal originál ocelový LRP. Celkový převod s ním je cca 12:1
  6. 14.1.2014 - Několik aut už jezdí a jak je (bohužel) obvyklé každé auto má svoji slabinu, ASSO pístnice předních tlumičů, Cyber víčka tlumičů, Durango diferáky a naše Shortky unašeče na zadní nápravě. Problém vidím v tom že jsou vyvrtané hodně hluboko a poloosa má tím pádem dost velkou vůli. Pokud poloosa zajede do jednoho unašeče až na doraz, tak logicky z druhého zpravidla "kolového" vyjede až těsně na okraj a problém je tu! Naštěstí řešení je jednoduché a laciné. Stačí vymezit vůli v unašečích. Já k tomu použl silikonovou palivovou hadičku která je odolná a pružná zároveň. stačilo "ukrojit" dva kroužky asi 3mm široké a vlužit je do unašečů a poloosa přestala cestovat, dokonce bych řekl že auto i stichlo. Použít se samozřejmě dá i jiný materiál s podobnými vlastnostmi například "O"kroužky.  DOPORUČUJI ! tuto úpravu udělat preventivně, aby se předešlo případným problémům.
  7. 23.1.2014 - "Naše" Shortka má za sebou první křest ohněm a konečně mohu napsat zážitek z první jízdy která se uskutečnila uplynulou neděli na kobercových závodech v Rychnově nad Kněžnou. A napíšu hned že to byl zážitek velice příjemný, který i překročil to co jsem si od tohoto podvozku sliboval. Podvozek přejížděl poklice jako by tam ani nebyly a po skoku pěkně lehce dopadal. V zatáčkách bylo vidět jak se pěkně vyklání, tak jak se na Shortku sluší a patří. Přihlášených bylo 15 SC a můj hlavní cíl dojet a pokud možno nebýt poslední byl splněn. Pro dvě auta které jsme postavili na start jsme totiž neměli ani jeden náhradní díl, protože auto se kterým jsem počítal na náhradní díly se prodalo dva dny před závodem.  Snad se kolega Aleš nebude zlobit, když popíšu styl jeho jízdy jako hodně tvrdý takže o bouračky a rány nouze nebyla a počítal jsem s tím že asi do konečné finálovky jeho auto nevydrží. Na druhou stranu jsem rád že se sám a dobrovolně ujal těchto Crash testů (:-))  Já jelikož nemám s tímto typem auta zkušenost a na koberci jsem už několik let také nejel jsem jel spíše opatrně. Ještě doplním že jsme neměli žádné speciální pneu na koberec, které by jistě jízdní vlastnosti dále vylepšily. Popravdě při sledování chování Ansmanna, ASSA nebo Losi jsem neviděl v porovnání s LRP na této dráze nějaký rozdíl. Naopak možná HPI Blitz na koberci nebyl úplně ve své kůži. Je fakt že třeba vůle v zavěšení kol u Losi byla asi ze všech nejmenší, ale při jízdě se to nějak nepoznalo. Naopak Losi dvě rozjížďky nedojela jednou tuším zlomená páka řízení, druhý důvod nevím. Pohled na "Kývající se velké Shortky" byl divácky zajímavý a mně osobně bavil... Nakonec jsme dojeli všichni až do cíle bez újmy a závody se nám líbily určitě i proto že jsme se nemuseli o nic starat a jen jezdit a nasazovat což bylo moc příjemné hlavně třeba v momentě kdy došlo k výpadku časomíry (:-)). Jardovi Doležalovi ml. se dokonce povedlo celkově zvítězit v kategorii buggy. Já skončil v Shortkách na pátém místě s čímž jsem za daných okolností vůbec nepočítal. 
  8. 18.2.2014 - Jak jsem už psal tak jízdní vlastnosti auta jsou dobré a na druhém závodu v Rychnově n. K. to třetím místem potvrdil nováček naší letošní sezony Lukáš Naděje. Byl to jeho  vůbec první závod a jedna z prvních jízd s tímto autem! Lukáši gratuluji k úspěchu... Odkaz na krátký report s fotkou na stránckách firmy TRIVOX - oficiálního dovozce LRP jsem přidal o kousek výš k užitečným odkazům. Ještě musím pochválit jak dovozce, tak samotné LRP kteří rychle zareagovali na moje připomínky ohledně hnacích poloos. 
  9. 22.3.2014 - Proběhla první "motorová" zkouška s předepsaným motorem K7 13,5T a podle předpokladu je výkon dostatečný a na dráze "Dodíkov" se ani nevyužije. Tím pádem nebude hrát roli pokud někdo bude mít slabší régl, nebo starší accu protože bude mít výkonovou rezervu.